6 producten om de strijd tegen borstkanker te steunen

Naar aanleiding van de internationale borstkankermaand oktober, brengt Pink Ribbon heel wat leuke producten op de markt. De organisatie in de strijd tegen borstkanker werkt hiervoor samen met verschillende partners. Want een goed doel steunen én een leuk product in de plaats krijgen, is de ideale combinatie!

Pink Ribbon lintje 2020:

Elodie Ouédraogo en Olivia Borlée ontwierpen de Pink Ribbon 2020 en steunen zo de vzw. De voormalige atleten en ontwerpsters bij hun eigen sportlabel 42|54, willen op deze manier meer aandacht vragen voor borstkanker, wat nog steeds de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België is. Elodie en Olivia twijfelden niet en waren meteen bereid om het nieuwe lintje te ontwerpen voor Pink Ribbon.

Als je gezond bent, lijkt alles vanzelfsprekend,” vertelt Elodie, “tot je met een vreselijke ziekte als borstkanker geconfronteerd wordt en ineens beseft dat leven eindig is. Sport geeft je de mentale kracht om tegenslagen te overwinnen.” Laat dat meteen de reden zijn waarom de ex-atleten voor een sportief design in de vorm van een schoenveter kozen. Het Pink Ribbon-lintje 2020 is een heuse must have. Het sportieve design draagt de woorden ‘Breast Friends’, een warme naam voor iedereen die borstkankerpatiënten wil steunen - op welke manier dan ook. Omdat Elodie en Olivia weten hoe belangrijk supporters zijn, willen ze met dit ontwerp alle vrouwen aanmoedigen die vechten tegen borstkanker.

3 euro, waarvan 2 euro voor Pink Ribbon. Het Pink Ribbon-lintje is dit jaar nationaal te koop bij Carrefour, Multipharma, Standaard Boekhandel/ Club, Hunkemöller, LolaLiza, ZEB, The Fashion Store, CASA, AVA, dagbladhandel en de Pink Ribbon webshop

Bundel boek Borstkankerbijbel & Pink Ribbon-lintje:

Borstkankerbijbel is het boek van Barbara Debusschere, wetenschapsjournaliste bij De Morgen. Zij wil de lezer een ultiem totaaloverzicht over het thema borstkanker bieden.

De prachtige foto’s van Lieve Blancquaert geven de teksten nog meer diepgang. Deze ‘bijbel’ is uit vele gesprekken met artsen, professoren, psychologen en (ex-) patiënten gegroeid en gidst deze laatste groep, hun partners, familieleden en vrienden zonder taboes door het volledige proces van voor de diagnose tot na de behandeling.

Iedereen komt aan bod: van jong tot oud, van atheïst tot moslim, van vrouw tot man, van hoopvol tot ongeneeslijk ziek. Dit boek is gedurende oktober verkrijgbaar in combinatie met het Pink Ribbon-lintje 2020 ontworpen door Elodie Ouédraogo en Olivia Borlée.

22,50 euro, waarvan 5 euro voor Pink Ribbon, enkel in oktober bij Standaard Boekhandel.

Pink Ribbon Armband 2020:

Dit jaar is de Pink Ribbon Armband ontworpen door Pascal van de Bunte, oprichtster van PScallme. In het ontwerp is een liefdevolle bloem verwerkt, afgeleid van de Allamanda bloem. Deze bloemen hebben prachtige, grote, gele of violette blaadjes, en staan daarom ook wel bekend als Gouden Trompet.

Ontwerpster Pascal van de Bunte vertelt: "De bloem wordt verbonden door twee roze ribbons, wat symbool staat voor naastenliefde en samenwerking. Kanker heb je niet alleen. Kanker heb je samen met je naasten. En samen staan we sterker! Ik draag de Pink Ribbon Armband 2020 met trots. Ik hoop dat heel veel mensen dat ook gaan doen.”

9,99 euro waarvan 4,26 euro voor Pink Ribbon, bij Hunkemöller en de Pink Ribbon webshop.

Pink Ribbon Agenda 2021:

De Pink Ribbon agenda 2021 is meer dan alleen een jaaragenda. Het is een agenda, persoonlijk dagboek en notitieblok in één. De nieuwe editie heeft een warme donkerblauwe kleur en is voorzien van roze accenten.

18,50 euro waarvan 3,25 euro voor Pink Ribbon, te koop bij Standaard Boekhandel, AVA, jouw dagbladhandel en de Pink Ribbon webshop.

Pink Ribbon Mondmaskers:

Mondmaskers zijn niet meer weg te denken in onze huidige samenleving. Daarom heeft Pink Ribbon enkele unieke exemplaren ontworpen. Zo kan men het goede doel steunen en veilig de trein op, boodschappen doen of genieten van een leuke uitstap.

De mondmaskers zijn vervaardigd uit katoen, bestaan uit 2 lagen en kunnen gebruikt worden met een extra filter. Ze worden verpakt in een polybag, elk voorzien van de nodige wasinstructies. Dit ontwerp bestaat in de typische roze kleur van Pink Ribbon. Er is ook een blauwe variant beschikbaar.

4,99 euro waarvan 1,75 euro voor Pink Ribbon, bij Carrefour (ook in het blauw) en AVA.

Lingeriesetje Hunkemöller:

Hunkemöller wil er zijn voor alle vrouwen en ontwierp daarom een mooi, roze lingeriesetje. Hiermee willen ze de 1 op 9 vrouwen die in de loop van hun leven borstkanker krijgen een hart onder de riem steken.

29,99 euro voor de beha, met 2 soorten slips: brazilian 14,99 euro en string 12,99 euro - een donatie aan Pink Ribbon.

Pink Ribbon kan dit jaar, ondanks de onzekere tijden, opnieuw rekenen op de erg gewaardeerde steun van haar hoofdpartners: Estée Lauder Companies, Carrefour, Nationale Loterij, Maasmechelen Village en de Claes Retail Group (CRG).