Finaliste Miss Fashion 2022 steunt haar mama en Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker

Borstkanker is nog steeds de meest voorkomende kanker bij vrouwen. Dat heeft ook finaliste Miss Fashion 2022 Elien Van Den Meersschaut, uit Zevergem – Oost-Vlaanderen, mogen ondervinden. Haar mama Marleen kreeg in 2018 het harde verdict te horen. Maar bij de pakken blijven zitten deden ze niet, in tegendeel. Elien zette haar eigen actie op poten, waarmee ze niet alleen haar mama, maar ook lotgenotes en Pink Ribbon wil steunen.

Het moeilijke verdict borstkanker
In 2018 kreeg Marleen, de mama van finaliste Miss Fashion 2022 Elien Van Den Meersschaut, te horen dat ze leed aan een zeer agressieve vorm van borstkanker. Ze merkte zelf een knobbeltje op in haar borst en in het ziekenhuis werd het vermoeden helaas bevestigd. Een zware klap voor de familie, maar niet één die hen onderuit zou halen. Marleen bleef optimistisch en vocht als geen ander. Dochter Elien wilde haar mama en lotgenotes een hart onder de riem steken en zette een actie op poten om Pink Ribbon, de nationale organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker, te steunen.

Bloemenboxen voor Pink Ribbon
Pink Ribbon steunen en alle borstkankerpatiënten moed inspreken, doet Elien via de verkoop van bloemenboxen. Elke box bevat een andere kleur rozen, het Pink Ribbon-lintje en een steunkaart voor Elien.

Elien Van Den Meersschaut vertelt meer over haar initiatief: “Tijdens mijn deelname aan Miss Fashion wou ik graag iets doen voor alle vrouwen die ook de verschrikkelijke diagnose van borstkanker kregen. Zo kwam ik op het idee om bloemenboxen te verkopen, met geconserveerde rozen in verschillende kleuren. Een gedeelte van de opbrengst van de verkoop gaat naar Pink Ribbon.”

Het Pink Ribbon-team wil Elien en haar mama bedanken.We hebben veel bewondering voor Marleen en andere lotgenotes, hun vechtlust en moed werkt inspirerend. Dat dochter Elien kiest om tijdens haar deelname aan de missverkiezing borstkankerpatiënten te steunen, is een warm gebaar waar we haar erg dankbaar voor zijn.

Valérie Fornoville