Olivia Borlée geeft startschot internationale borstkankermaand

Pink Ribbon vzw en P&V Verzekeringen zetten borstkanker in roze schijnwerpers

Op 1 oktober start de internationale borstkankermaand. Wereldwijd wordt borstkanker in deze periode extra in de kijker gezet. Pink Ribbon vzw en P&V Verzekeringen starten daarom vandaag de Pink Illumination: elke avond gedurende de hele maand oktober, zal het P&V-gebouw in het hartje van Brussel in het roze oplichten. Ook de Vivium-toren in Antwerpen zal, als deel van de P&V Groep, voor de eerste keer in de roze schijnwerpers gezet worden. De initiatiefnemers roepen zo veel mogelijk bedrijven en instanties op om hun gebouwen gedurende de hele maand ook roze te verlichten.

Internationale Borstkankermaand in de startblokken
Omdat de kleur roze de strijd tegen borstkanker representeert, zetten Pink Ribbon en P&V voor het tweede jaar op rij de Pink Illumination in beweging. Elke avond gedurende de hele maand oktober, zullen het P&V-gebouw in het hartje van Brussel (tegenover de Botanique) en de Vivium-toren in Antwerpen (te zien vanaf de Antwerpse Ring) in het roze oplichten. De initiatiefnemers willen zo de start van de internationale borstkankermaand in de kijker zetten en steun betuigen aan (ex-)borstkankerpatiënten en hun directe omgeving. Een belangrijk initiatief, aangezien 1 op 9 vrouwen in de loop van haar leven borstkanker krijgt.

Belgisch atlete en voormalig Olympisch kampioene Olivia Borlée gaf vandaag in Brussel het startschot van de campagne. De Pink Ribbon-ambassadrice beklemtoont ook het belang van een gezonde levensstijl en preventie, één van de pijlers van de vzw.

Een boodschap die Hilde Vernaillen, CEO van de P&V Groep, deelt: “We willen het grote publiek bewustmaken van het belang van een gezonde levensstijl en de tijdige opsporing van borstkanker. Dit jaar geven we dubbel zoveel visibiliteit aan deze missie door niet één maar twee roze lichtbakens te creëren. Net als vorig jaar zal de P&V-toren in Brussel een maand lang getooid worden met het roze lintje. Maar dit jaar zal ook ons Antwerps gebouw aan de Desguinlei, dat te zien is vanaf de erg drukke Antwerpse Ring, roze kleuren. Uiteraard willen we zo ook een hart onder de riem steken van de vele mensen die rechtstreeks of onrechtstreeks door deze ziekte getroffen worden.”

Pink Cities Brussel, Antwerpen en Lier
Ook andere plaatsen, zoals de stadhuizen van Antwerpen, Brussel en Lier, de Rogiertoren in Brussel, de Stadsfeestzaal in Antwerpen en het stadhuis en de Zimmertoren in Lier zullen het voorbeeld volgen en zich in roze licht hullen ter ere van de internationale borstkankermaand.

De Roze Mars 2020
Tijdens de Illuminatie vandaag kondigden Pink Ribbon en P&V Verzekeringen ook hun volgende, gezamenlijke editie van De Roze Mars aan. De maand mei  2020 zal dus opnieuw omgedoopt worden tot ‘stap-maand’ en Olivia Borlée zal de rol van ambassadrice van De Roze Mars vervullen. De Roze Mars wil meer aandacht vragen voor borstkanker, maar wil vooral alle Belgen aanzetten meer te bewegen en zichzelf een gezondere levensstijl aan te meten.

Geïnteresseerde bedrijven die met hun medewerkers willen deelnemen aan De Roze Mars kunnen vanaf de start van de internationale borstkankermaand reeds contact opnemen via [email protected].

Voor informatie over alle initiatieven van Pink Ribbon in de maand oktober, klik hier.

Pink Illumination 2018 P&V Brussel Bruxelles.mp4

MP4 - 36 Mb

Pink Illumination 2019 - Vivium Antwerpen Anvers.mp4

MP4 - 27 Mb

Olivia Borlée: Pink Illumination Brussel 2019

MOV - 36 Mb

Stefanie Viskens

Public Relations, Pink Ribbon

Julien Hayen

Public & Press Relations, P&V Group

Pink Ribbon kan dit jaar, ondanks de onzekere tijden, opnieuw rekenen op de erg gewaardeerde steun van haar hoofdpartners: Estée Lauder Companies, Carrefour, Nationale Loterij, Maasmechelen Village en de Claes Retail Group (CRG).