Opvallende oproep Pink Ribbon

Welke zorgverlener maakte voor jou het verschil?

Pink Ribbon vzw, de nationale organisatie die strijdt tegen borstkanker, lanceert voor het 3de jaar op rij haar oproep om het nieuwe lintje te ontwerpen. Dit iconische, roze lintje van Pink Ribbon wordt al meer dan 15 jaar in ons land verkocht. Deze keer vraagt de vzw aan (ex-)borstkankerpatiënten en/of mensen uit hun omgeving om een ontwerp in te sturen dat in het teken staat van de zorg en zorgverleners. De hamvraag bij het indienen van verhalen en designs van het lintje luidt: welke zorgverlener heeft voor jou het verschil gemaakt en waarom?

Een lintje dat ertoe doet

Ieder jaar in september stelt de vzw haar nieuwste lintje voor. Het is traditioneel het startschot van Pink Ribbon voor de de Internationale Borstkankermaand. In 2024 zal dat lintje opnieuw ontworpen zijn door (ex-)borstkankerpatiënten en/of personen uit hun omgeving. Alleen wordt het ontwerp dit jaar opgedragen aan de zorg. “We zijn ervan overtuigd dat we opnieuw heel wat pakkende verhalen en ontwerpen zullen binnenkrijgen. Zorgverleners, nog gelauwerd en onder applaus bedolven tijdens de coronapandemie, verdienen het om ook nu nog in de spotlight te staan. Zij spelen een cruciale rol in het herstel van de borstkankerpatiënt”, klinkt het bij Pink Ribbon.

Om iedereen de kans te geven een ontwerp in te sturen, staat er op de website een eenvoudige template die iedereen kan downloaden of afdrukken. Daarnaast worden er ook korte vragen gesteld die peilen naar de impact die een bepaalde zorg heeft gehad op jou als (ex-)borstkankerpatiënt of op naasten uit de omgeving van een patiënt. Uit alle antwoorden en ontwerpen zal een Pink Ribbon-werkgroep opnieuw het uiteindelijke ontwerp (of ontwerpen) kiezen, dit op basis van verschillende elementen zoals authenticiteit, originaliteit en productionele voorwaarden. ​ ​

Afbeelding met handschrift, tekst, roze, Kinderkunst
Automatisch gegenereerde beschrijving
Afbeelding met handschrift, tekst, roze, Kinderkunst