Pink Ribbon en Wandelknooppunt organiseren Straffe Benen Weekend

Ga op letterzoektocht in Vlaams-Brabant en maak kans op leuk prijzenpakket

De vierde editie van De Roze Mars loopt stilaan op zijn einde. Om de deelnemers een extra boost te geven en een laatste eindspurt in te zetten organiseert Pink Ribbon, de nationale organisatie in de strijd tegen borstkanker, in samenwerking met wandelknooppunt.be het Straffe Benen Weekend. Dat is een interactieve woordenzoektocht op de 10 Vlaamse De Roze Mars-wandelroutres, ook in de provincie Vlaams-Brabant bevinden zich twee prachtige routes.

De Roze Mars

De Roze Mars, dat is van 1 tot en met 31 oktober streven naar 10.000 stappen per dag voor het goede doel. Met elke stap wordt een hart onder de riem gestoken van de 100.000 Belgische vrouwen die op dit moment in België vechten tegen borstkanker. Met haar campagne ‘Red borsten met jullie benen’ maakt Pink Ribbon bovendien nogmaals duidelijk hoe belangrijk preventie is. 1 kanker op 3 kan vermeden worden door een gezonde levensstijl. En daarbij speelt beweging uiteraard een belangrijke rol.

Eindspurt

Om De Roze Mars leuk af te sluiten en de deelnemers een extra duwtje in de rug te geven om het laatste weekend extra stappen te zetten, staken Pink Ribbon en wandelknooppunt.be een interactieve woordenzoektocht in elkaar.  Op de 10 De Roze Mars-wandelroutes zijn virtuele letters verstopt, om deze letters te vinden moeten deelnemers aan het stappen. Op elke De Roze Mars-wandeling ligt een ander woord. Wie één of meerdere woorden kan kraken maakt kans op een leuk prijzenpakket.

10 wandelroutes, 2 in de provincie Vlaams-Brabant

Wandelknooppunt.be zet al voor het tweede jaar op rij haar schouders onder het goede doel Pink Ribbon en haar De Roze Mars campagne. Daarom stippelde de organisatie 10 unieke wandelingen uit in Vlaanderen. Elke wandeling telt zo’n 10.000 stappen, wat neerkomt op 7 tot 8 km, goed voor anderhalf uur wandelen.

Ook in de provincie Vlaams-Brabant bevinden zich 2 prachtige wandelingen waar dit weekend deelgenomen kan worden aan het Straffe Benen Weekend.

Het brongebied van de Kesterbeek vormt het decor voor de Kesterbeekwandeling, een lus doorheen de velden en bossen tussen Beersel, Dworp en Alsemberg. Deze wandelroute brengt deelnemers door het heuvelachtig landschap met fraaie vergezichten over verschillende valleien, het Pajottenland en Brussel.

De tweede wandeling bevindt zich in Kortrijk-Dutsel en brengt je helemaal tot rust. Men vertrekt aan de Sint-Catharinakerk die dateert uit de 11e-eeuw, het zou de oudste kerktoren van het Hageland zijn, gebouwd in de lokale roestbruine ijzerzandsteen.

Voor meer info: Pink Ribbon : Straffe Benen Weekend (pink-ribbon.be)

Kato Mannaerts

Account Manager, Pink Ribbon