Pink Ribbon: “Houd voldoende afstand, maar blijf bewegen”

Bereid je voor op De Roze Mars in oktober door nu al dagelijks te wandelen

Pink Ribbon wil mensen oproepen om tijdens de lockdownperiode voldoende te bewegen. Ze doen dat naar aanleiding van de Dag van de Gezondheid op het Werk op 28 april. Het is bewezen dat voldoende bewegen de kans op bepaalde kankers verkleint. Een perfecte manier om genoeg te bewegen, zonder de nood aan extra materiaal, is wandelen. Zo kan je je ook meteen voorbereiden op De Roze Mars. Een wandelevent waarbij Pink Ribbon en bedrijven oproepen om dagelijks 10.000 stappen te zetten met collega’s, vrienden of familieleden. De Roze Mars gaat dit jaar door in oktober, de Internationale Borstkankermaand.

Intussen zitten we aan dag 40 van onze ‘lockdown light’. Terwijl in de eerste weken het risico bestond dat de corona-kilo’s er vlot bij kwamen door het vele stilzitten, begint iedereen nu steeds meer te bewegen. Pink Ribbon roept mensen op om dagelijks een fikse wandeling te maken. Het is bewezen dat 1 op 3 kankers voorkomen kan worden dankzij een gezonde levensstijl. Voldoende beweging speelt hier een belangrijke rol. Maar Pink Ribbon, die strijdt tegen borstkanker, vraagt hierbij wel de regels van social distancing te volgen.

Normaal zouden duizenden Belgen op 1 mei met hun collega’s op het werk begonnen zijn aan De Roze Mars, het wandelevent van Pink Ribbon dat elk jaar doorgaat in mei. Door het coronavirus is het event verschoven naar oktober, niet toevallig ook de Internationale Borstkankermaand. Het doel blijft hetzelfde: allemaal 10.000 stappen per dag zetten, en zo op een maand met zijn allen minstens tien keer de wereld rond stappen.

“Gemiddeld heb je slechts 21 dagen nodig om een nieuwe gewoonte aan te leren en te integreren in je dagdagelijkse leven. Gebruik deze bijzondere periode dus om in het juiste ritme te komen en je voor te bereiden om in oktober elke dag minstens 10.000 stappen te zetten. Houd voldoende afstand, maar blijf bewegen. Een gezonde levensstijl is en blijft belangrijk, óók tijdens deze lockdown.” Brigitte Vanderveren – Pink Ribbon.

Inschrijvingen

Iedereen die in oktober 2020 wil meestappen, kan zich registreren op de website www.derozemars.be voor €8 als individu, of €6 per persoon voor een team van minstens 4 personen.

Dat geld gebruikt Pink Ribbon om concrete projecten te financieren die de strijd tegen borstkanker steunen. Dit jaar is dat onder meer een project van de Stichting Kankerregister, dat een betere en gelijke medische behandeling van alle borstkankerpatiënten in België nastreeft.

Mieke Van Eyck

Account manager, youEngine

Pink Ribbon kan dit jaar, ondanks de onzekere tijden, opnieuw rekenen op de erg gewaardeerde steun van haar hoofdpartners: Estée Lauder Companies, Carrefour, Nationale Loterij, Maasmechelen Village en de Claes Retail Group (CRG).