“Solidaire afronding” bij Carrefour levert € 90.710 op voor Pink Ribbon

Van 2 tot en met 15 oktober organiseerde Carrefour voor de derde keer een solidaire afrondingsactie ten voordele van Pink Ribbon, waarbij aan klanten werd gevraagd om hun aankoopbedrag naar boven af te ronden tot de volgende euro. Deze genereuze actie leverde € 90.710 op voor deze nationale organisatie die strijdt tegen borstkanker.

Carrefour, al 8 jaar lang trouwe partner van Pink Ribbon, steunt de organisatie geregeld met acties in haar winkels. In meer dan 700 verkooppunten stonden de eerste twee weken van oktober in het teken van de grote solidariteitscampagne “Reken af met borstkanker”. Voor de supermarktketen was dit de derde “Solidaire Afronding” ten voordele van Pink Ribbon. Dankzij de kleine bijdragen van vele klanten kon Carrefour vandaag een indrukwekkende gift van € 90.710 overhandigen aan Pink Ribbon.

"Carrefour België is al 8 jaar partner van Pink Ribbon en wij zijn ontzettend trots om de strijd tegen borstkanker ook dit jaar opnieuw mee te ondersteunen. We willen graag al onze klanten bedanken die een kleine bijdrage geleverd hebben om tot deze mooie som te komen. Daarnaast willen we uiteraard ook onze medewerkers bedanken die deze actie in de winkels in de kijker zetten. " benadrukt Pascal Léglise, CSR-Quality Director van Carrefour België.

De eerste solidariteitscampagne vond plaats in februari 2021. Kassamedewerkers vragen hun klanten of ze hun aankoopbedrag naar boven mogen afronden tot de volgende euro. Iemand die bijvoorbeeld 25,75 euro moet betalen, kan dat bedrag vrijblijvend afronden naar 26 euro. De 25 cent die erbij wordt gerekend, gaat dan integraal naar Pink Ribbon. Die eerste campagne was meteen een groot succes. Sinds de eerste editie zamelde de supermarktketen een recordbedrag van € 660.258 in voor het goede doel. Zoals het gezegde luidt ‘vele kleintjes maken een groot’. ​

Hilde Debackere, gedelegeerd bestuurder van Pink Ribbon voegt toe : "Wij zijn heel blij met het resultaat van de Solidaire afrondingscampagne. Dit toont dat de klanten van Carrefour oprecht vrijgevig zijn, zelfs wanneer iedereen de gevolgen van de crisis voelt. Dankzij hen kunnen wij doorgaan met het vervullen van onze missie en concrete acties ondernemen in het kader van de strijd tegen borstkanker. Ik wil daarom de klanten graag heel erg bedanken voor hun vrijgevigheid alsook de directie en alle medewerkers bij Carrefour die deze actie door hun inzet mogelijk hebben gemaakt."
« De Solidaire Afronding » van Carrefour leverde € 90.710 op voor de vzw Pink Ribbon

Ruth Geysen

Senior Account Manager, Pink Ribbon