Stadhuis van Brussel kleurt vanavond roze bij start internationale borstkankermaand

Het stadhuis van Brussel wordt vanavond in de roze schijnwerpers gezet. Deze ‘Pink Illumination’ krijgt vorm door Pink Ribbon, de nationale organisatie in de strijd tegen borstkanker, en Estée Lauder Companies. Het is een krachtig signaal naar alle inwoners van Brussel en een hart onder de riem van alle borstkankerpatiënten en hun omgeving. De stad Brussel steunt zo de vzw Pink Ribbon, die vandaag het startschot geeft voor de internationale borstkankermaand.

Omdat de kleur roze de strijd tegen borstkanker representeert, zetten Pink Ribbon en Estée Lauder Companies de Pink Illumination in beweging. Vanavond om 19u20 zal het stadhuis van Brussel in het roze oplichten. De initiatiefnemers willen zo de start van de internationale borstkankermaand in de kijker zetten en steun betuigen aan (ex-)borstkankerpatiënten en hun directe omgeving. Bovendien is het een krachtig signaal vanuit de stad Brussel naar al haar inwoners. Hiermee steunt de stad een campagne van Pink Ribbon en haar partner Estée Lauder Companies, en roept ze alle betrokken inwoners op om zich tijdig te laten screenen. Een belangrijk initiatief, aangezien 1 op 9 vrouwen in de loop van haar leven borstkanker krijgt.

Estée Lauder Companies zet zich al jarenlang in voor het ‘creëren van een borstkankervrije wereld’. Een visie die meer dan 25 jaar geleden in beweging werd gezet door Evelyn Lauder, schoondochter van de oprichtster Estée Lauder. Evelyn Lauder lanceerde de eerste ‘Breast Cancer Awareness’-campagne in 1992. Overtuigd van het belang van communicatie in de strijd tegen de ziekte, zette zij zich onvermoeibaar in voor de Pink Ribbon-campagnes. Ook in 2020 is het bedrijf één van de hoofdpartners van Pink Ribbon.

Isabelle De Cock, General Manager bij Estée Lauder Companies: “Wij zetten al verschillende jaren mee onze schouders onder de acties van Pink Ribbon. Wij vinden het ontzettend belangrijk om projecten rond de preventie, opsporing van borstkanker en psychosociale zorg van patiënten en hun omgeving’ te ondersteunen. Dit doen we onder andere door wereldwijd bij te dragen aan de Pink Illumination. Want naast de Grote Markt in Brussel zal bijvoorbeeld ook de Eiffeltoren en de Empire State Building roze oplichten.”

Naar jaarlijkse gewoonte zal ook de P&V toren in Brussel in het roze oplichten. Het is éen van de vele manieren van P&V Groep om hun steun te betuigen aan allen die borstkanker bestrijden.

Valérie Fornoville