vzw Pink Ribbon organiseert haar tweede 'Walk for Pink Ribbon'

Dé niet te missen lentewandeling van het jaar, op pinkstermaandag 20 mei, met nu ook een trailwalk van 35 km

vzw Pink Ribbon en Wandelsport Vlaanderen slaan voor het tweede jaar op rij de handen in elkaar voor de organisatie van hun wandeldag, ten bate van de strijd tegen borstkanker. “We verwachten meer dan 1000 deelnemers”, klinkt het bij Pink Ribbon.

Op pinkstermaandag 20 mei kleurt het Nationaal Park Hoge Kempen en de omgeving ​ van Maasmechelen opnieuw roze. Pink Ribbon nodigt iedereen uit voor haar wandeldag. Nieuw dit jaar is de heuse trailwalk van 35 km door het park voor de fervente wandelaars. Het wandelevenement is tevens het slotakkoord van De Roze Mars, de virtuele wandelchallenge van Pink Ribbon die loopt van 1 mei tot 31 mei.

Wat staat er op het programma?

Wandel op pinkstermaandag 20 mei 2024 samen met ons één van de vijf gevarieerde wandelingen (3,5 km – 5 km – 10 km – 15 km – 35 km). Schrijf je in en geniet samen met het hele gezin van de prachtige architectuur van de historische Mijncité Eisden-Tuinwijk en/of de ongerepte natuur van het Nationaal Park Hoge Kempen. Het natuurdomein zal daarbij de Limburgse natuur in al haar glorie aan de wandelaars tonen. Een kwart eeuw geleden draaide de steenkoolmijn van Eisden hier nog op volle toeren. Vandaag bestaat het landschap voornamelijk uit mooi begroeide heuvels en meren met spectaculaire panorama’s. Laat je dus omverblazen door het uitzonderlijke landschap, het mijnerfgoed en zoveel meer.

Voor de fervente wandelaars, is er dit jaar ook een trailwalk van 35 km voorzien. Maak er meteen een heerlijk weekendje weg van en ontdek de vele toeristische attracties in de nabije omgeving, waaronder Maasmechelen Village, Elaisa Energetic Wellness, Center Parcs Terhills Resort enz.

Inschrijven kan via www.walkforpinkribbon.be.

Om mee te stappen met de Walk for Pink Ribbon betaal je € 15 per deelnemer voor de wandelingen van 3,5 km, 5 km, 10 km en 15 km. De trailwalk van 35 km kost € 25 per deelnemer. Kinderen onder de 16 wandelen gratis mee. In de prijs zit bevoorrading inbegrepen. Voor leden van Wandelsport Vlaanderen worden speciale tarieven voorzien: € 10 voor de wandelingen van 3,5 km, 5 km, 10 km en 15 km en € 20 voor de trailwalk van 35 km.

Zo steunen we samen de strijd van Pink Ribbon tegen borstkanker, want op dit moment vechten er in ons land maar liefst 100.000 patiënten tegen de ziekte.

Partnerships

Als trouwe partner van Pink Ribbon en co-organisator vraagt Wandelsport Vlaanderen vzw al hun wandelleden om deel te nemen aan hun ‘Walk for Pink Ribbon’ in Maasmechelen. Wandelsport Vlaanderen vzw groepeert over alle Vlaamse provincies meer dan 320 wandelclubs. Meer info.

Pink Ribbon

Pink Ribbon heeft als missie borstkanker en haar gevolgen te verminderen door preventie en tijdige opsporing te bevorderen, en tegelijkertijd te streven naar verbetering van de levenskwaliteit van mensen en hun omgeving getroffen door de ziekte, zowel tijdens als na de behandeling. Pink Ribbon richt zich tot alle personen die met borstkanker te maken kunnen hebben: patiënten en ex-patiënten, hun naaste omgeving, zorgverleners en zoveel mogelijk vrouwen en mannen.

Wist je dat …

1 op 3 kankerdiagnoses vermeden kan worden door er een gezonde en evenwichtige levensstijl op na te houden? Door elke dag minstens 30 minuten te bewegen ben je al goed op weg. Waar wacht je nog op om deel te nemen aan de eerste Walk for Pink Ribbon?

Met het ingezamelde geld van deze prachtige wandeling zal Pink Ribbon concrete projecten financieren met het oog op preventie, opsporing en psychosociale zorg van borstkankerpatiënten.

Elke stap telt!

Meer informatie: https://pinksupport.pink-ribbon.be/event/walk-for-pink-ribbon-nl/home

flyer Walk for Pink Ribbon

Ruth Geysen